&Other Stories heeft de lente in de bol. Het Zweedse merk, dat een breed assortiment aan schoenen, tassen, accessoires, verzorgingsproducten en kleding voor dames heeft, komt met allerlei leuke nieuwtjes. Zoals gewoonlijk zorgde het atelier in Stockholm voor modern en pragmatisch Scandinavisch design, het atelier in Parijs voor Franse, meisjesachtige romantiek en dat in Los Angeles voor ontwerpen vol zelfvertrouwen, creativiteit en de uitstraling van een ‘California girl’.
Tip: kijk als je op zoek bent naar Scandinavische kleding of accessoires zeker even op de website van Afound. Daar vind je altijd hoge kortingen op merken als H&M, H&M Home, & Other Stories, ARKET, Monki, Weekday en COS. Zo bespaar je tot wel 70% op kleding, accessoires en schoenen. Ik heb er al een paar keer heel voordelig mooie Scandinavische kleding op de kop weten te tikken.
- Heb je de gratis kalender met Scandinavische feestdagen al gedownload?
- Hier vind je nog meer gratis Scandinavische dingen en kortingsacties
- Hier verzamel ik Scandinavische modemerken (en hier Scandinavische mode voor een maatje meer)
- De leukste Scandinavische jurken vind je hier en kijk hier voor lingerie
- Bekijk ook deze mooie Scandinavische regenkleding en sportkleding
- Lees hier over Scandinavische truien (en hier vind je breipatronen)
- Hier vind je Scandinavische schoenen en voor binnen: Deense sloffen
Nieuwe jeans-stijlen
Jeans definiëren alles wat & Other Stories bewondert aan persoonlijke stijl. Ze krijgen karakter en evolueren met je mee door de seizoenen, jaren, trends en zelfs generaties heen. Er is iets onweerstaanbaars aan een goede jeans. Maak kennis met drie nieuwe modellen, of kies voor twee populaire bestaande stijlen met een nieuwe wassing.
- Ga voor wijd! Het nieuwste model, BELOVED, heeft extra wijde pijpen, een hoge taille en een relaxte, comfortabele pasvorm gemaakt van stevig denim.
- Met een hoge taille die precies goed valt, slanke pijpen en comfortabele stretch is de FAVOURITE cut een redder in nood die bij elke look en elke stemming past.
- TREASURE is een van de populairste modellen. Hij is gemaakt met een lichte stretch, heeft een hoge taille en wijde, enkellange pijpen die knipogen naar de jaren ’70.
Het denim dat voor deze jeans is gebruikt, is gemaakt van biologisch- en gerecycled katoen. Alle versieringen (knopen, klinknagels, ritsen en draden) zijn afkomstig uit duurzame landbouw. De nieuwe jeansmodellen zijn vanaf 10 februari 2022 online verkrijgbaar op stories.com en in alle winkels. De prijzen variëren van €69 tot €89.
Nieuwe huidverzorging van & Other Stories Stockholm
Het beauty-assortiment van & Other Stories is uitgebreid met twee nieuwe producten:
- Cleansing Balm: deze vocht inbrengende, boterachtige balsem, di verrijkt is met rozenbottelzaadolie en abrikozenpitolie, smelt bij aanraking met de huid en verwijdert make-up. Als je een kleine hoeveelheid op de vochtige huid masseert, verandert de balsem in een melkachtige olie die de huid reinigt.
- Hydrating Setting Spray: verstuif over het hele gezicht om het vochtgehalte van de huid op peil te houden en de make-up langer te laten zitten.
Nieuwe geur: Neon Rush
Vanaf begin maart 2022 heeft & Other Stories ook een nieuwe geur: Neon Rush. Hij is zoet, speels en kleurrijk:
- Top: Clementine, robijnrode kers en roze peper
- Midden: Frangipani, wilde orchidee en jasmijn sambac
- Basis: Tonkabonen, vanillebonen en vloeibare muskus
Voor het beautyteam van & Other Stories roept de delicate geur van Neon Rush herinneringen op aan goede tijden: je vrij voelen, je jong voelen, en het gevoel hebben dat alles mogelijk is. De Neon Rush-lijn bevat de volgende producten:
- Hand Soap (€7)
- Hand Cream (€5)
- Body Wash (€9)
- Body Lotion (€9)
- Body Scrub (€15)
- Body Mist (€15)
- Eau de Toilette €30)
Samenwerking aan Minju Kim van Next In Fashion
In het voorjaar van 2022 gaat een nieuwe collab-collecie van start. & Other Stories slaat de handen ineen met het in Seoul gevestigde MINJUKIM, dat bekendstaat om speelse esthetiek, prints en ontwerpen. De collectie bestaat uit prêt-à-porter en accessoires en straalt de sprookjesachtige verbeelding en het vakmanschap van MINJUKIM uit.
Minju Kim lanceerde haar eigen merk in 2015 nadat ze de H&M Design Award had gewonnen. Daarnaast was ze halve finalist in de LVMH Prize for Young Fashion Designers en de eerste winnaar van Netflix’s Next in Fashion. Haar ontwerpen zijn gebaseerd op artistieke creativiteit, plezier en techniek en bevatten elegante structurele silhouetten met een dromerige benadering van kleur en patronen.
“Sinds Next in Fashion hebben veel fans over de hele wereld, ook diegenen die voordien niet zo in mode geïnteresseerd waren, mij berichtjes gestuurd. Ik ben erg blij dat deze collab al deze MINJUKIM liefhebbers in staat stelt om makkelijk toegang te krijgen tot onze designs en deze te ervaren, en ons de kans geeft om onze kleding aan een breder publiek te laten zien. Ik heb lang op zo’n kans gewacht en ben erg blij dat het bij & Other Stories is!” zegt Minju Kim.
“We zijn in de wolken om samen te werken met MINJUKIM. De manier waarop zij vakkundig en moeiteloos speelsheid combineert met avant-garde haute couture esthetiek spreekt ons en de moderne vrouw echt aan. We kunnen niet wachten om deze levendige collab-collectie met de wereld te delen,” zegt Rocky af Ekenstam Brennicke, Head of Brand and Creative & Other Stories.
De MINJUKIM & Other Stories collab collectie zal vanaf het voorjaar van 2022 verkrijgbaar zijn in geselecteerde winkels wereldwijd, en online op Stories.com.
Feminine Power Dressing met Mona M. Ali
Sinds 20 januari ligt de nieuwe collectie van Mona M. Ali in de winkels van & Other Stories. De look: vrouwelijke power dressing meets relaxte seventies glamour. Denk oversized tailoring en two-piece dressing, gebreide jacquards, volumineuze bloesjes met franjekragen en fluffy faux fur. De ton-sur-ton look wordt geaccentueerd met ton-sur-ton nagellak en een vleugje stralende oogschaduw.
Mona M. Ali is de oprichter/CEO van @fiiriagency en woont en werkt in Stockholm. Je vindt haar op Instagram op @monamali_. Mona is activiste voor gelijke rechten en steekt haar ideeën over stijl, moderne vrouwelijkheid en gelijkheid niet onder stoelen of banken.
”Ik ben opgegroeid als moslima en in Zweden was er geen mode voor moslimmeisjes. Daardoor kreeg ik een soort identiteitscrisis – ik wist niet wie ik zou worden of waar ik in zou passen. Dus in plaats daarvan stelde ik me voor dat ik iemand anders was. Ik liet me voor mijn kleding inspireren door de fantastische vrouwen die ik op tv en in muziekvideo’s zag. Ik hield ervan om elke dag nieuwe personages te creëren, en dat doe ik nog steeds! Je aankleden is een fascinerende manier om jezelf te uiten. Vooral als je je verloren en verward voelt over je identiteit en wie je zou moeten zijn, kan kleding je helpen om daar doorheen te navigeren. Je wordt ’s morgens wakker en voelt je als: Wie wil ik vandaag zijn? En dan kun je je transformeren in die persoon. Daarom hou ik van mode!
Ik ben altijd actief geweest tegen raciale onrechtvaardigheid en voor gelijkheid. Toen ik opgroeide in Zweden, had ik altijd het gevoel dat ik nergens vertegenwoordigd werd. Ik ging in Londen wonen om naar de modevakschool te gaan en toen ik elf jaar later terugverhuisde naar Stockholm, dacht ik: Niemand zou hier moeten opgroeien met hetzelfde gevoel dat ik als kind had. Dus besloot ik een modellenbureau op te richten dat mensen vertegenwoordigt die niet echt vertegenwoordigd worden, met de nadruk op mensen van kleur. Een maand na de lancering in Zweden openden we in Kopenhagen, wat gekkenwerk was. Maar tijdens de laatste modeweek in Kopenhagen waren we met zo’n twintig modellen vertegenwoordigd. Het was een van de meest diverse modeweken die ze daar hebben gezien. Ik hoop echt dat dat nog beter wordt.”
“Vrouwelijkheid gaat voor mij niet alleen over kleding – het is hoe ik loop; het is het vertrouwen dat ik in mezelf en mijn lichaam heb. Toen ik jonger was, heb ik er lang over gedaan om van mezelf te houden. Toen ik dat eenmaal bereikt had, is vrouwelijkheid voor mij de kracht geworden om over straat te lopen en het gevoel te hebben dat je niet meer te stoppen bent. De kracht hebben om te zeggen: “Ik kan doen wat ik wil en zijn wie ik wil zijn” – dat is vrouwelijkheid.”
Op de vraag naar haar favoriete outfit uit de campagne antwoordt ze: ”Ik hou van het krijtstreeppak en het groenblauwe jasje met de bijpassende broek. Dat is mijn vibe op dit moment – tweedelige sets en alles wat bij elkaar past. Het is zo moeiteloos.”
Deze blogpost kan affiliatelinks bevatten. Als jij via zo’n link iets koopt of boekt, krijg ik een kleine vergoeding. Dit gebeurt anoniem en kost jou niets extra’s. Samenwerkingen en affiliatelinks stellen mij in staat om deze website te onderhouden en jou van informatie te blijven voorzien. Meer hierover lees je in mijn disclaimer/privacyverklaring.